#
 

Yolcularımız tarafından sıkça sorulan bazı soruları sizlere yardımcı olabilmesi için kategorilere ayırarak aşağıda listeledik. Diğer tüm sorularınız ve istekleriniz için 7 gün 24 saat hizmet veren 0850 210 66 87 numaralı Onur Air Çağrı Merkezimizi arayabilir veya Müşteri İlişkileri Departmanımızın crm@onurair.com.tr adresine mail gönderebilirsiniz. 


BİLET SATIŞ VE REZERVASYON

İnternetten Onur Air bileti almak için hangi internet sayfasına girmem gerekiyor?
www.onurair.com

Onur Air Çağrı Merkezi’nin telefon numarası nedir?
0850 210 66 87 (0850 210 ONUR)

İnternet üzerinden aldığım biletin tarihini değiştirmek istiyorum. Bu durumunda nasıl bir prosedür uygulanıyor? 
0850 210 66 87 numaralı Onur Air Çağrı Merkezimizi arayarak yapabilirsiniz. 

Satın aldığım biletimi iptal edersem veya değişiklik yaptırırsam ceza öder miyim? 
İç hat uçuşları:

  • Ekonomi sınıflarda uçuş saatine 24 saat kalıncaya kadar yapılan iptal ve değişiklik işlemlerinde ceza uygulaması yoktur.
  • Ekonomi sınıflarda uçuş saatine 24 saat ile 12 saat kala arasında yapılan iptal ve değişiklik işlemlerinde bilet bedelinin %10’u ceza olarak tahsil edilir.
  • Ekonomi sınıflarda uçuş saatine 12 saat ile 30 dakika kala arasında yapılan iptal ve değişiklik işlemlerinde ise bilet bedelinin %30’u ceza olarak tahsil edilir.
  • Ekonomi sınıflarda uçuş saatine 30 dakikadan daha az bir süre kalmış ise iptal ve değişiklik işlemi yapılamaz.
  • X, Z, O promosyonel sınıflarda uçuş saatine 30 dakika kala ve daha önce yapılan iptal ve değişiklik işlemlerinde bilet bedelinin %50’si ceza olarak tahsil edilir, uçuş saatine 30 dakikadan daha az bir süre kalmış ise iptal ve değişiklik işlemi yapılamaz.
  • Tüm iptal işlemlerinde hizmet bedeli geri ödenmez.

Kıbrıs uçuşları:

  • Ekonomi sınıflarda uçuş saatine 24 saat kala ve daha önce yapılan iptal ve değişiklik işlemlerinde ceza uygulaması yoktur.
  • Ekonomi sınıflarda uçuş saatine 24 saat ile 12 saat kala arasında yapılan iptal ve değişiklik işlemlerinde bilet bedelinin %10’u ceza olarak tahsil edilir.
  • Ekonomi sınıflarda uçuş saatine 12 saat ile 45 dakika kala arasında yapılan iptal ve değişiklik işlemlerinde ise bilet bedelinin %30’u ceza olarak tahsil edilir.
  • Ekonomi sınıflarda uçuş saatine 45 dakikadan daha az bir süre kalmış ise iptal ve değişiklik işlemi yapılamaz.
  • X, Z, O promosyonel sınıflarda uçuş saatine 45 dakika kala ve daha önce yapılan iptal ve değişiklik işlemlerinde bilet bedelinin %50’si ceza olarak tahsil edilir, uçuş saatine 45 dakikadan daha az bir süre kalmış ise iptal ve değişiklik işlemi yapılamaz.
  • Tüm iptal işlemlerinde hizmet bedeli geri ödenmez. 

Dış hat uçuşları:

  • Ekonomi sınıflarda uçuş saatine 2 saat kala ve daha önce yapılan iptal ve değişiklik işlemlerinde bilet bedelinin %30’u ceza olarak tahsil edilir.
  • Ekonomi sınıflarda uçuş saatine 2 saatten daha az bir süre kalmış ise iptal ve değişiklik işlemi yapılamaz.
  • X, Z, O promosyonel sınıflarda uçuş saatine 2 saat kala ve daha önce yapılan iptal ve değişiklik işlemlerinde bilet bedelinin %50’si ceza olarak tahsil edilir, uçuş saatine 2 saatten daha az bir süre kalmış ise iptal ve değişiklik işlemi yapılamaz.
  • Tüm iptal işlemlerinde hizmet bedeli geri ödenmez. 


Onur Air uçuşlarını yine Onur Air uçuşlarına veya başka havayolunun uçuşlarına bağlayarak bilet alabilir miyim? 
Onur Air uçuş bağlantısı vermemektedir. Bağlantı kaçırma riskini kendiniz alarak iki ayrı bilet aldığınız takdirde ilk uçuşun iniş saati ile ikinci uçuşun kalkış saati arasında en az 3 saat olması tavsiye edilir . İkinci uçuşu herhangi bir nedenle yetişememe durumunda Onur Air sorumluluk almaz.

İnternetten kredi kartı ile başkasının adına bilet alabilir miyim? 
Evet alabilirsiniz. 

İnternet sitenizden uçuş saatine ne kadar süre kala bilet satın alabilirim?

İnternet sitemizden uçuş saatine 2 saat kalaya kadar bilet satın alabilirsiniz. Uçuşa 2 saatten daha az bir süre kalmış ise biletinizi Onur Air Çağrı Merkezi, Onur Air Havalimanı Bilet Satış Ofisleri ve Onur Air yetkili acentelerinden satın alabilirsiniz.

Biletim yanlış gün veya saate düzenlenmiş. Oysa ben başka istekte bulunmuştum. Ne yapmam gerekiyor? 
Biletiniz düzenlendikten sonra lütfen üzerinde yazan isim, gün, saat ve parkur detaylarını kontrol ediniz. Geçerli olan e-bilet üzerinde yer alan bilgilerdir. 

Biletimi kaybettim ve parasını geri almak istiyorum. Bu mümkün müdür? 
Biletinizi kaybetseniz bile iptal işlemi yaptırırsanız para iadenizi alabilirsiniz. 

Biletimi kaybettim. Yine de uçuşumu gerçekleştirebilir miyim? 
Biletler elektronik ortamda üretildiği için bir problem yaşamazsınız, geçerli bir kimlik belgesiyle uçuşunuzu gerçekleştirebilirsiniz. 

İnternet üzerinden aldığım bileti iptal etmek istiyorum. Bu durumunda nasıl bir prosedür uygulanıyor? 
Eğer Onur Air web sitesine üye iseniz biletinizi internet üzerinden kendiniz iptal edebilirsiniz. Üye değilseniz, 0850 210 66 87 numaralı Onur Air Çağrı Merkezimizi arayarak iptal işleminizi yaptırabilirsiniz. 

İnternet sitenizden Onur Air biletini satın aldım. E-biletimi nasıl alabilirim? 
E-biletinizi kendi bilgisayarınızın yazıcısından yazdırabilirsiniz. 

İnternetten bilet almak için üye olmam gerekiyor mu? 
Hayır gerekmemektedir. Ancak üye olursanız geçmiş bilet işlemlerinizi görebilir ve iptal işlemlerinizi internet üzerinden beklemeden gerçekleştirebilirsiniz. 

Onur Air Çağrı Merkezi’nden bilet alabilir miyim? 
Evet alabilirsiniz. 

İnternetten Onur Air bileti almak için kredi kartı bilgilerimi verince bir sorun yaşar mıyım?
Kesinlikle hayır. Kredi kartı bilgileriniz sistemde muhafaza edilmemektedir. 

Onur Air Çağrı Merkezi’nden satın aldığım biletle, internetten satın aldığım bilet arasında fiyat farkı var mıdır? 
Onur Air Çağrı Merkezi, Onur Air Havalimanı Bilet Satış Ofisleri ve Onur Air yetkili acentelerinden satın alınan biletlerde hizmet bedeli olarak daha yüksek ücret ödersiniz.

İnternetten yaptırdığım rezervasyonumu, Onur Air Çağrı Merkezi’nden aynı fiyata satın alabilir miyim?
İnternetten yapılan bir rezervasyonu Onur Air Çağrı Merkezi, Onur Air Havalimanı Ofisleri veya Onur Air yetkili acentelerinden biletleme işlemi yaptırırsanız hizmet bedeli farkı ödersiniz.

Onur Air web sitesinden üye olarak yaptırdığınız rezervasyonu yine internet sitemizden üye girişi yaparak satın alırsanız herhangi bir ücret farkı ödemezsiniz. Ayrıca rezervasyonunuzun nereden yapıldığına bakılmaksızın web sitemizin Ana Sayfası'nda yer alan "Rezervasyon Takip" butonuna tıklayarak biletinizi hizmet bedeli farkı ödemeden satın alabilirsiniz.

Onur Air'den satın aldığım bilete ait uçuşu; daha düşük fiyatlı bir uçuşla değiştirdiğimde veya satın aldığım uçuşun fiyatı düştüğünde aradaki fiyat farkını iade alabilir miyim? 
Onur Air’de Gelir Yönetimi olarak da adlandırılan basamaklı fiyat sistemi uygulanmaktadır. Basamaklı fiyat sistemi, koltuk kapasitesine endeksli olup, uçaktaki koltuk sayısına göre değişiklik gösterebilmektedir. Bu doğrultuda; hali hazırda satın alınmış biletler için aynı uçuşun fiyatı düştüğünde aradaki fiyat farkı iade edilmemektedir.

Onur Air’in internet sitesinden rezervasyon yaptırabilir miyim?
Uçuşunuza son 72 saat kalıncaya kadar Onur Air’in internet sitesinden rezervasyon yaptırabilirsiniz. Uçuşa 72 saatten daha az bir süre kalmış ise sadece bilet satın alabilirsiniz. 

Onur Air Çağrı Merkezi’nden rezervasyon yaptırabilir miyim?
0850 210 66 87 numaralı Onur Air Çağrı Merkezimiz’den 7/24 rezervasyon yaptırabilirsiniz. 

Rezervasyon değişikliği nasıl yapabilirim?
Onur Air Çağrı Merkezimiz’den veya biletinizi aldığınız acenteden değişiklik işleminizi yaptırabilirsiniz. 

İnternetten rezervasyon yaptırdım. Biletimi nereden alabilirim?
Rezervasyonunuzu web sitemizden “Üye Girişi” yaparak gerçekleştirmiş iseniz “Üyelik İşlemleri” alanından biletinizi satın alabilirsiniz.

Ayrıca rezervasyonunuzun nereden yapıldığına bakılmaksızın web sitemizin Ana Sayfası’nda yer alan “Rezervasyon Takip” butonuna tıklayarak biletinizi satın alabilirsiniz.

Bunlara ek olarak rezervasyonlu biletinizi Onur Air havalimanı ofislerinden, Onur Air Çağrı Merkezi’nden ve Onur Air yetkili acentelerinden de satın alabilirsiniz.


Opsiyon süresine kadar kesinleştirilmeyen rezervasyonlar ne olur?
Opsiyon süresine kadar kesinleştirilmeyen rezervasyonunuz iptal olur. 

PNR numarasını kaybedersem ne yapmalıyım?
Eğer Onur Air web sitesine üye iseniz Onur Air internet sitesinde “Alış işlemlerim” menüsünden PNR numaranızı bulabilirsiniz. Üye değilseniz Onur Air Çağrı Merkezi’nden alabilirsiniz. 

Satın aldığım biletin çıktısını nerden alabilirim?

Biletinizin nereden alındığına bakılmaksızın web sitemizin Ana Sayfası’nda yer alan “Rezervasyon Takip” butonuna tıklayarak biletinizin çıktısını alabilirsiniz.

Kendi adıma satın aldığım biletimi başka birine devredebilir miyim?
Biletlerde isim değişikliği yapılamamaktadır. 

Biletimdeki şehre uçmaktan vazgeçtim. Aynı biletle başka bir şehre uçabilir miyim?
Biletlerde parkur değişikliği yapılamamaktadır. 

ONLINE CHECK-IN İŞLEMİ

İnternetten check-in yaptırabilir miyim?
Uçuşa 24 saat ile 2 saat kala arasında internet sitemizden online check-in işlemleri yapılabilir.

YOLCULUKTAN HEMEN ÖNCE

Havalimanına uçuştan 40 dakika önce geldim ama kuyruklar nedeniyle işlemlerimi tamamlamam gecikti ve uçağı kaçırdım. Ne yapmalıyım?
Maalesef belli gün ve saatlerde bazı havalimanlarında ciddi yolcu yoğunluğu ve buna bağlı sıkıntılar yaşanmaktadır. Uçuş saatini kaçıran yolcularımızın biletler üzerindeki hakları kaybolduğu için; iç hatlarda uçuş saatinden 30 dakika önce, dış hatlarda ise uçuş saatinden 45 dakika önce tüm işlemlerinizi bitirmiş olmanız gerekmektedir. Bu nedenle uçuşunuza en az 1,5 saat varken havalimanında olmanızı tavsiye ediyoruz. 

Biletim yanımda ama kimliğimi evde unutmuşum. Bir sorun yaşar mıyım?
Sivil havacılık kurallarına göre kimliği olmayan veya kimliği ile bileti eşleşmeyen yolcular uçuş yapamaz. Bu nedenle biletinizdeki kimlik bilgilerini doğrular geçerli bir kimlik kartının (Nüfus cüzdanı, sürücü belgesi veya pasaport) mutlaka yanınızda bulunması gerekmektedir. 


El bagajım ağır değil ama biraz büyük. Kabin içine alabilir miyim?
El bagajlarınız havacılık kuralları çerçevesinde belirlenmiş olan ağırlık ve hacim ölçüleri üzerinde olamazlar. Bunun için yer numaralarınızı aldığınız işlem sırasında (check-in) kontrol yapılır. Kabin içine alamadığınız eşyalarınızı uçak altı kargoya vermeniz gerekmektedir. 

Uçak altı kargoya verdiğim bagajıma para, ziynet eşyası ve elektronik cihaz koyabilir miyim?
Para ve ziynet eşyalarınız gibi direkt olarak maddi emtia taşıyan eşyaları yolcularımız beraberlerinde taşımalıdır. Elektronik ve kırılabilecek eşyalarınızı ise muhafaza altına alma sorumluluğu siz değerli yolcularımıza aittir. Uçak altı kargoda kırılabilecek eşyalarınız zarar görebilir. 

Gideceğim yerde uzun süreli kalacağım için hazırladığım bagajım oldukça ağır. Bir sorun olur mu?
Yolcu beraberi kargonun belli bir limiti vardır ve uçağa ona göre alınmaktadır. Limit üzeri olan bagajlarınız için ekstra bedel ödemek zorunda kalabilirsiniz. Yolcu bedelini ödemek istese dahi bazı özel durumlarda ekstra bagajlarınızın uçağa alınmaması söz konusu olabilir. 

Tanımadığım birisi bir paket göndermek istiyor. İneceğim havalimanında karşılanacakmışım. Almamda sakınca olur mu?
Size ait olmayan hiçbir paketi, eşyayı yanınıza almayın. İçerisinden çıkabilecek yasadışı herhangi bir eşyanın sorumluluğu size ait olacaktır. 

Uçak içi ikramınız var mıdır?
Uçuşlarımızda sıcak ve soğuk alkolsüz ve alkollü içecekler, sandviçler, tatlı-tuzlu ve diğer atıştırmalıklar sunulmakta olup, uçuş esnasında Cafeteria On Air Menüsü'nden satın alabilirsiniz.

Evcil hayvan taşıyabilir miyim?
Uçuşlarımızda evcil hayvan taşınamamaktadır. 

GÜVENLİK

SSL Nedir?
"Güvenlik Soket Düzeyi (SSL), Netscape tarafından yaratılmıştır, Internet üzerinden standart güvenli veri akışını sağlar. SSL RSA Data Security Şirketi tarafından geliştirilmiş bir güvenlik ve özel şifre teknolojisi kullanır. SSL (veya Microsoft versiyonu: PCT), kullanırken, bize gönderdiğiniz bilgi güvenilir şekilde ve değişmeksizin bize ulaşır. Netscape'in Navigator ve Microsoft'un Internet Explorer gibi pek çok gelişmiş ve modern browser'ları SSL'i destekler. Internet üzerinden son derece hassas bilgilerin aktarımında karşılaşılan tek sorun iki bilgisayar arasında bir dizi şebekeye yönelik işlemin gerçekleştirilmesidir. Bilgisayarlar dizisi ilgili bilgi doğru yere ulaşıncaya kadar bilgi alışverişi sağlar. Bu işleme ""Yönlendirme-routing"" denir. Internet iletişiminin temelidir ve bu düzen içerisinde yer alan tüm bilgisayarlar gönderilen veriye erişim gücüne sahiptir. Bu da herhangi birinin sizin özel görüşmelerinizi durdurmanıza olanak tanır. İste sadece SSL (veya PCT) bu soruna çözüm getirir ve sizin bize gönderdiğiniz veriye sadece bizim erişmemizi sağlar. Böylece yönlendirmede yer alan bilgisayarlar sadece anlamsız bilgiler görürler ve bunları deşifre edemezler.